בלוז לסוף החופש הגדול – איך חוזרים לשגרה?

שנת הלימודים מתקרבת, סוף החופש גם

מצליחים לראות את ה-1.9 מעבר לפינה? אם לא, יכול להיות שזה בגלל שהשבת מסתירה לכם.
שנת הלימודים תפתח השנה ביום ראשון ה-2.9. נוסף רק עוד יום אחד, קטן עליכם.

רוני לנגרמן-זיו, מדריכת הורים ממכון אדלר, מציעה שנעזור לילדים לבצע נחיתה רכה ונתחיל מהיום, לקראת סוף החופשה.

ילדה בחופש צילום: ליטל ירון

איך עוזרים לילדים לחזור לשגרה?

מכוונים את השעון הביולוגי: מחזירים את זמן הערות לשעות היום ואת השינה ללילה. בחופש הגדול השעון הביולוגי משתבש או מתהפך. כדאי לכוון את הילדים ללכת לישון בכל יום חצי שעה או שעה מוקדם יותר מאתמול, עד ההגעה לשנת הלימודים בשעת השינה הקבועה שלהם.

אוכלים מה שצריך: לקראת החזרה ללימודים ועם כיוון השעון הבילוגי גם תחושות הרעב ישתנו בהתאם, וכדאי להזכיר לילדים את חשיבות שעות הארוחות ואיכות המזון לבריאות, לאנרגיות שלהם, וליכולת שלהם להתרכז.

מסדרים את החדר: כדאי לנצל את ימי החופש האחרונים בסידור החדר. מיון, זריקה או מסירה של דברים שכבר אינם בשימוש. הכנת פינת לימודים (אם אין ורוצים כזו) מתאימה – מקום שקט להכנת שיעורים ומדף לציוד הלימודי, שהילדים יוכלו להגיע אליו בקלות.

יוצאים לקניות: חיכיתם לרגע האחרון? נשארו לכם כמה דברים שלא מצאתם? זה הזמן לעשות השלמות של רכישות לבית הספר. שתפו את הילדים בבחירת הציוד וגובה התקציב.
המשיכו לשתף גם בבית, כשתבקשו מהם לסייע ולעטוף את הספרים והמחברות. תוך כדי התהליך הם יוכלו להציץ בספרים החדשים ולבדוק מה ילמדו השנה.

מרעננים את החומר: כשעוטפים ומציצים בספרים החדשים, אפשר לבדוק מה הם זוכרים – כמה תרגילי חשבון וקטעי קריאה לרענון מיומנויות הלמידה.
במקרה וקיבלו עבודה לחופש, האם סיימו אותה?

מכירים את הסביבה: עברתם דירה? מתחילים בית ספר חדש? חשוב לעשות היכרות עם הסביבה החדשה – לתרגל את הדרך לבית הספר. אם הם ייסעו בתחבורה ציבורית – קחו אותם באותה דרך; בימים האחרונים של החופשה הפגישו אותם עם ילדים שילמדו יחד איתם במסגרת החדשה – כדי שיהיו להם פנים מוכרות ביום הראשון. בגנים ובבתי ספר רבים נהוגים מפגשים עם המורה והילדים בשבוע האחרון לחופשה, חשוב לאפשר לילדים להגיע למפגש. למוכר והידוע יש אפקט מרגיע.

שתהיה לכולנו שנת לימודים מהנה ומוצלחת, לא לשכוח להכנס ברגל ימין 🙂

צילום: יעל בר פסח

יצירת קשר וברשת

רוני לנגרמן-זיו – מדריכת הורים ממכון אדלר, מנחת קבוצות הורים במתנ"ס צורן, מנחת צוותי הוראה, מאמנת אישית להורים ולמתבגרים, עתונאית בתחום ההורות.
054-8040134
roniziv.co.il
בפייסבוק: הורים כמאמנים – רוני לנגרמן-זיו מדריכת הורים ומאמנת אישית
פרטים על קבוצת ההורים של מכון אדלר שתיפתח ב-15.10 במתנ"ס צורן

 

*********************************************************
אהבת וגם רוצה להופיע בבלוג?
רוצה לקדם את העסק וליצור נראות נוספת ברשת?
יש כמה אפשרויות לפירסום, אפשר לדבר איתי 054-6484924
או להתכתב איתי litalyar@gmail.com

ליטל

ליטל ירון - אשה בפלוס

אישה בת 40+ שכבר נוטה יותר לכיוון ה-50. פסימית בהחלמה או אופטימית בהתהוות משתדלת להסתכל על הדברים מהצד החיובי, מהפלוס. מטיילת לבד ועם אחרים, תולעת ספרים, אוהבת מילים וכותבת גם למגירה וגם למסך. מכורה לקפה, קרמשניט ופאי לימון.
עוד עליי>>

פוסטים נוספים בנושא

תגובות ושאלות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן