מה אומרות ידייך?

כף ידע – מה אומרות עליך טביעות האצבעות שלך? וטביעות כפות הידיים שלך? וגם כפות הרגליים?

מסתבר שהרבה מאוד. סליחה, מסתבר שהמון! מידע רב שיכול לעזור לך להבין את עצמך,

מה מתאים לך ללמוד, מתי מתאים לך ללמוד את זה, תכונות שלא הכרת בעצמך, חוזקות שלא היית

מודע אליהן, כן, וגם חולשות שידעת או שלא. ומה שלא ידעת – אפשר לחזק, לשפר, או אפילו רק

להיות מודע להן. ועכשיו תדמיינו שאת כל זה – אתם לומדים על הילד או הילדה שלכם.

..

מישהו אמר אבחון משנה חיים? ככה אני מרגישה אחרי אבחון ושיחה בכף ידע .

כדי לא לפספס אני אתחיל מההתחלה ואשתדל לשמור על סדר ורצף דברים הגיוני

כדי שאוכל להסביר ממה התלהבתי, ממה התרשמתי ולמה כאמא אני ממליצה לכל מי שאני מדברת איתו

מאז שנחשפתי לעולם הזה של כף ידע, לקרוא, לבדוק לשאול ולהגיע למכון.

..

גילוי נאות – הוזמנתי להתרשם, לבדוק ולהתנסות בשיטה, באבחון, בידע – כבלוגרית.

בתור אמא למודת אבחונים – קפצתי על ההזמנה כמוצאת שלל רב.

..

זו אולי הרשומה שעד עכשיו, היה לי הכי קשה לכתוב. לא קל לאזן בין שמירה על הפרטיות של ילדתי

לבין הצורך העז לשתף כדי להקל ולעזור להורים וילדים נוספים.

עולם "כף ידע" הוא רחב, והמומחים שם יודעים לתת מענה בתחומים שונים

הנה כאן הקישור במה הם יכולים לעזור.

..

אני כאן כדי לספר את ההתרשמות שלי, את החוויה שלי כאמא. לאבחון לקחתי את בתי בת ה 8.5

תלמידת כיתה ג'. כאמא למודת אבחונים מסוגים שונים, במכונים שונים, אצל ועם אנשי מקצוע רבים ושונים,

בתחום הזה של להבין ולדעת מה קורה עם הילד/ה שלי, מה מתאים לו/ה ומה לא, לא חסכתי.

לאורך השנים ניסינו ובדקנו דרכים שונות ומטפלים שונים להתמודד עם קשיים ובעיות.

אני מוכנה לשמוע ולנסות כמעט כל דבר שיכול להקל על התמודדות עם קשיים.

בין אם זה בבית הספר ובין בכלל. העיקר לתת את המענה הנכון, את המענה המתאים.

המטרה שלי היא לא לגדל ילדים, היא לגדל מבוגרים מאושרים ובעלי בטחון בעצמם וביכולותיהם.

אם אצליח לעשות זאת עם שני הילדים – דייני!

..

אז איך זה עובד?

שלב א' – הכל מתחיל בשיחת טלפון לקבוע תור. מתקשרים, מדברים עם דורית המקסימה.

נותנים פרטים בסיסיים, שם, גיל, מה חושבים, למה רוצים להגיע. קובעים תאריך ושעה. ובאים.

כדי לא לעורר, חשש, רתיעה, חשד מצד הילדונת התייעצתי עם דורית מה להגיד לה,

איך להסביר לה – לאן נוסעים ומה המטרה. צדקה דורית, פעלתי לפי עצתה וזה עבד נהדר.

כשאתם מדברים איתה, תארו לה את המצב שלכם, אני בטוחה שתהיה לה עצה טובה גם בשבילכם.

..

שלב ב' – מגיעים למכון ברעננה, מרכז גירון . יש חניון במקום, אנחנו חנינו עם "פנגו" באחד הרחובות הקרובים.

נכנסים למקום נחמד, נעים ומרווח. בעיני יש חשיבות לעיצוב הנינוח, אולי כי הגעתי עם ילדה.

חיכינו זמן קצר, אולי כי הקדמנו…ואז פגשנו בערן מרסה . רק אחרי שנכנסתי לאתר לקרוא שוב,

גיליתי שהוא הסמנכ"ל…ערן הצליח תוך דקות ספורות ליצור קשר ושפה משותפת עם הילדונת.

אני מניחה שיש לזה קשר לעובדה שהוא אב לתאומות, אבל בעיקר כי הוא פשוט כזה –

מקסים, נגיש ויוצר תחושה נינוחה. ערן הסביר מה הולכים לעשות ולמה והתחיל במלאכה

שאת הילדונת שעשעה מאוד כי היא כללה:

..

שלב ג' – צילומים של כף היד במצלמה דיגיטלית (דוגמנית ידיים מישהו?)

לקיחת הטביעות של כל אחת מאצבעות הידיים וכף היד במכשיר קטן דמוי סורק.

בעבר הטביעות נלקחו עם דיו וגלגלת, יש לי הרגשה שהבת שלי הייתה נהנית מזה הרבה יותר.

אבל עם הסורק זה קל, זה מהיר ובחיי שזה מגניב לראות מיד את הטביעה על מסך המחשב המחובר לסורק.

ואחרי כל זה צחוקים גדולים ורמים עלו מהחדר, מעניין מה חשב מי שישב בחוץ, לוקחים גם טביעות של כף הרגל

ומאחר והילדונת רגישה לדגדוגים היה מצחיק. ושוב ערן התגלה במלוא סבלנותו.

ניסיתם לדבר לילדה בת 8.5 שלא יכולה להפסיק לצחוק?

זהו, פה נגמר החלק של הצוות עם הילדה. 10-15 דקות. בלבד! כן, קראתם נכון.

זה המפגש היחיד של הילדה עם "מאבחנים" כמה זה שונה ממה שאנחנו מכירים מאבחונים

פסיכו-דידקטיים למיניהם (למען הסר ספק, אני לא נגד. להיפך, אני בעד. אני פשוט מצביעה על ההבדלים).

..

שלב ד' – שוב שיחת טלפון מדורית המקסימה. הפעם לתאם שיחת סיכום/הסבר איתנו ההורים.

את הניתוח של הנתונים מטביעות האצבעות וכפות הידיים והרגליים מבצע הצוות של כף ידע

ואת ההורים מזמנים כדי להסביר מה מצאו, מה רואים, מה ממליצים.

תוך פחות משבועיים (וזה כי לנו היה קושי להגיע, דורית הציעה תאריך מוקדם יותר)

הוזמנו לפגישה הפעם עם ריבה אלקלעי שהיא המנכ"ל, המייסדת ומאבחנת בכירה.

..

שלב ה' – השיחה. סיכום האבחון. הגענו רק ההורים וישבנו עם ריבה. שיחה ארוכה ומפורטת

עם הסבר מדוקדק, מדוייק ובגובה העיניים על כל סעיף וסעיף בכל אחד מדפי האבחון.

עם תשובות מפורטות ובסבלנות לכל שאלה ששאלנו. עם הסברים, עם דוגמאות ליישום בפועל

של דברים שלא הבנו. כדי שיהיה קל להבין כמה הוא מפורט וכמה פרטים ומידע הוא מכיל הנה

דוגמה איך מקבלים את האבחון .

סך כל דפי האבחון – 9 עמודים. בעמוד הראשון דיאגרמות עם הקשר בין האצבע והאונה ה"מתאימה" במוח.

וזאת מכיון שהאבחון מתבסס על מחקר שמצא שיש קשר בין אזורים במוח לבין אזורים מקבילים

בכף היד. מכאן שיש קשר בין תכונות אופי ופוטנציאל קוגניטיבי לבין טביעות האצבעות,

הידיים והרגליים. לפי המחקר, רמת הדיוק היא של 80% ויותר.(מתוך ההקדמה לדפי האבחון).

עמודים 7,8 – תיאור של היכולות והתפקודים של האונות השונות.

עמוד 9 – אישור של משרד הבריאות רישוי ביצוע אבחון ביומטרי.

..

האבחון מחולק ל – 7 תתי פרקים/נושאים :

היבטים מולדים – איזה אונות ואילו אזורים באונות השונות הם החזקים ומה נובע מכך.

למשל ניתן לזהות כבר תכונות כמו מנהיגות, יוזמה, תחרותיות, סקרנות, מחוייבות וסוגי

רגישות חברתיות שונות. ואפילו אילו תכונות יתפתחו בהדרגה עד גיל 25.

תהליך למידה וסגנון חשיבה – כישורים ויכולות שרואים עכשיו, מה עוד יתפתח עד גילאי 25-28,

מהן החוזקות, איפה צריך חיזוק ומה הסיבות לצורך הזה, זיכרון לטווח ארוך וטווח קצר, איזה חוש

חזק יותר וניתן להשתמש בו למשל ללמידה מיטבית. יכולות עיבוד מידע ונתונים נלמדים, מה מהירות

התגובה ומה המשמעות של זה בכלל ובלמידה, יכולות מוטוריות – עדינה וגסה, יכולות התפיסה של

תלת מימד ודו מימד, יכולות ההבעה בכתב ובעל פה. וזו רק רשימה חלקית ביותר.

תכונות כלליות – כולל התייחסות להעדפה והמלצה על פעילויות ספורטיביות, יכולות מוסיקליות

ויצירתיות אחרות, עולם פנימי, נקודת מבט, אינטואיציות ואפילו אובחן חוש ההומור היייחודי כולל

שימוש נכון בו במצבים מתאימים, הדרכים לביצוע משימה – שלב אחרי שלב או כמה שלבים ומשימות במקביל.

היבטים רגשיים ותקשורת בינאישית – איך מתמודדת מול קושי, איום, חשש, הסביבה. מהו סף התסכול,

איך תבחר לפתור בעיות ולמה, מה קורה אם משהו לא מוצא חן בעיניה ולמה, מידת הרגישות לסביבה,

לזולת, צורת הביטוי וההתבטאות.

המלצות לתהליכי הלמידה וסגנון החשיבה – מפורט ומוסבר בהתאם למידע שנאסף. איך מומלץ ללמוד

למבחנים, איך חשוב שתיראה הסביבה שלה כשהיא לומדת, אילו משחקים מתאימים כדי ללמוד,

איך להשתמש בחוש החזק שלה לטובת למידה יעילה.

המלצות להיבטים רגשיים ותקשורת בינאישית – למשל איך להמשיך ולעודד חשיבה ייחודית

ומיוחדת, איך לא "לחנוק" יצירתיות, איך לעודד להמשיך לחשוב מחוץ לקופסה.

פירוט מקסימלי לטובת ההורים והצוות החינוכי בבית הספר.

המלצות לתחומי עניין ותחביבים.

..

שלב ו' – מראש נאמר ששיחת הסיכום מוקלטת ואנחנו נקבל עותק. מעולה! אפשר לחזור ולשמוע

את ההסברים, יש כל כך הרבה מידע, אין סיכוי שנזכור הכל. ההקלטה הגיעה אלינו הביתה יומיים

אחרי הפגישה עם ריבה.


לשמחתנו הרבה הבנו שיש לנו דלת פתוחה לשאול, לברר, להבהיר לנו כהורים וכן אם יש שאלות

לצוות החינוכי בבית הספר.

..

ממש בימים הקרובים צפויה פגישה עם יועצת בית הספר והמחנכת.

לפגישה אני אגיע עם האבחון שקיבלנו מ"כף ידע"– מבטיחה לעדכן איך התייחסו

להמלצות של סעיפים 4 ו-5 באבחון.

..

היתרונות שאני יכולה בקלות לתאר – הילדה לא הרגישה שהיא בשום סוג של מבחן, מדידה, הערכה.

היא לא הרגישה שהיא צריכה להוכיח את עצמה או להיות טובה במשהו.

ניתוח הנתונים לא התבסס על מילוי דפי תצפית. לא שלנו ולא של המחנכת.

לא הייתה שום הטייה מוקדמת של אף גורם.

התהליך קצר ורמת הדיוק של 80% לפחות.

..

ובנימה ממש אישית, האיש שאיתי היה מאוד סקפטי (ולא מהפרסומת של רופאי העור וההתקרחות).

הייתי צריכה לשכנע אותו להגיע. אחרי השיחה עם ריבה שאלתי אותו מה הוא חושב –

אז הוא כבר לא סקפטי, הוא אמר שהוא מכיר את הילדה שלנו הרבה הרבה יותר ממה

שהוא חשב שהוא מכיר בתור אבא שלה, שכבר ממחר (למחרת האבחון) יש דברים שהוא

יעשה/יאמר/יתנהל אחרת לאור מה שלמד ושזה בהחלט אבחון ששוה לשלם בעבורו 1200 ₪.

..

שיהיה לכם קל יותר הנה כאן האתר של כף ידע וכאן דף הפייסבוק שלהם – תכנסו, תקראו, תכירו.

רוצים לשאול אותי שאלה? מוזמנים להגיב פה בתגובות בסוף הרשומה.

שלכם,

ליטל ירון – אשה בפלוס

ליטל ירון - אשה בפלוס

אישה בת 40+ שכבר נוטה יותר לכיוון ה-50. פסימית בהחלמה או אופטימית בהתהוות משתדלת להסתכל על הדברים מהצד החיובי, מהפלוס. מטיילת לבד ועם אחרים, תולעת ספרים, אוהבת מילים וכותבת גם למגירה וגם למסך. מכורה לקפה, קרמשניט ופאי לימון.
עוד עליי>>

פוסטים נוספים בנושא

תגובות ושאלות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן