אני אסייג כבר מהתחלה ואגיד שיש בעלי מקצוע שהם בסדר ואפילו אלופי מקצועיות ושירות – קובעים ומגיעים בזמן. מגיעים עם כל הציוד המקצועי, חלקים וחלפים ובטח עוד דברים שאני לא זוכרת או מבינה בהם. נותנים שירות אחרי שהתקינו, סידרו, הרכיבו, פירקו – בדיוק כמו שהבטיחו. גובים תשלום הוגן, אומרים מראש בטלפון עלויות ועומדים במילה שלהם.
הבעיה שבעלי המקצוע מהפיסקה הקודמת, הם החריגים והשונים. התרגלנו או הרגילו אותנו למצב אחר לחלוטין ואבסורדי! למרות הסכמים כתובים והסכמות בעל פה, אני כבר די מצפה שמשהו יקרה. שדברים לא ילכו חלק במקרה הטוב וילכו מקרטע עד עצירה מוחלטת ונזק במקרה הרע. יש כמובן את אלו שמאשימים אותך במה שקרה (כן, ממש אני אחראית לזה שיש בעיה בכבלי התקשורת במושב). כמה שזה מרגיז!
גדר. נכון נשמע פשוט? פנינו לכמה חברות מובילות בשוק וישבנו עם נציגים. הראנו, הסברנו, פרטנו מה אנחנו צריכים ומבקשים וקיבלנו הצעות מחיר. עד כאן – קלי קלות. התלבטנו וחשבנו. בעצם, לא ממש "נו" בזוגי, אני לא מבינה בזה כלום. מבחינתי ברגע שבחרתי מראה, צבע וידית לשער ממש לא משנה לי המחברים, הקיבועים, המרווחים, דלת כזאת או אחרת למסתור לפח. זה מוגדר באחריות של כפרעליו. וכמו שמתבדחים אצלנו בבית: "הרי בשביל זה התחתנתי עם מהנדס, לא?"
נקבע זמן למדידות. הגיעו למדוד. עברו כמה ימים והתקשרנו לבדוק מה קורה. התברר שמשהו לא "מסתדר" וצריך להגיע שוב. הגיוני, נכון? גם לי נשמע. הגיעו שוב, מדדו, וידאו והודיעו שנשלח לייצור וזה ייקח XX ימי עבודה – מקובל. אמרו מראש, הבנו, הפנמנו והכנסנו ליומן. קצת לפני תום התקופה שוב התקשרנו ושאלנו לגבי לוח הזמנים, קיבלנו תשובה אדיבה עם תאריך התקנה. אמנם באיחור של כמה ימים, אבל אין בעיה.
התאריך המובטח הגיע וחלף וגדר – אין. שוב טלפון, שוב תאריך. הפעם תיאמו התקנה וכמובן, חיכיתי בבית. וחיכיתי וחיכיתי. לא הגיעו ולא הודיעו. שוב טלפון, שוב הסברים, שוב תיאום חדש. יש! הגיעו. פרקו את הגדר הישנה והרעועה, את השער שבנה כפרעליו כדי שלא יברח גור הזקונים שלי והתחילו לעבוד.
עבדו יום שלם במלוא המרץ, בסופו התברר ששני חלקים יוצרו במידה לא נכונה ולכן נשאר פתח ממש גדול בגדר לכיוון מטע זיתים והכביש הראשי (היוש גדר נמוכה וכלב שיכול לקפוץ מעליה) אה, ושכחו גם את הקפיצים שאמורים להרים את דלת החניה. מגניב!
שוב טלפונים ותיאום ונחשו מה? לא! אל תגזימו, כן הגיעו. שעה אחרי שהיו אמורים לסיים. וגם הפעם לא סיימו לגמרי. חסר חיבור שיגשר בין שני גבהים בגדר.
ואני שואלת למה? למה זה בעייתי להתחיל ולסיים עבודה כמובטח. למה צריך לבטל תוכניות רק כדי לגלות שבעל המקצוע ביטל אותי ושכח להגיד לי. למה להפוך אותי לשבויה? אה, נכון כי אתם יכולים. כי אתם לא "סופרים אותי" בתור לקוחה "קטנה". מכעיס, עצוב ומקומם.
וכדי לסיים בנימה חיובית, פרגון לבעל מקצוע שהבטיח וקיים, הגיע בזמן, גבה תשלום הוגן ונתן שירות מהיר – אלון בן דוד, שהתקין לנו אינטרקום עם מצלמה. הוא מתקין מצלמות, טלביזיה במעגל סגור ובטח עוד דברים, פשוט לא שאלתי אותו. הוא צנוע ולא יודע שאני מפרגנת לו. והוא גם עובד באזור השרון ומומלץ בחום 050-857-0190
בשאיפה לשירות טוב,
שלכם,
ליטל ירון, אשה בפלוס.
*צילומים: ליטל ירון